Kalp Sağlığı için…

Önemli Bilgiler

Kalp tıkanıkları genç yaşlarda başlıyor, ileri yaşlarda tıkanma artarak kalp krizine neden oluyor. Bu nedenle kalbi korumaya genç yaşlarda başlanmalı.

* Bol bol meyve, sebze ve baklagil tüketin. Gün içinde, ufak porsiyonlar halinde 5 öğün yemek yiyin. Bir porsiyon; 2-3 kaşık sebze, bir adet meyve (mesela bir muz) veya 2-3 adet küçük boy meyve (örneğin erik), 1 küçük kase meyve salatası, veya bir bardak taze sıkılmış meyve suyuna denktir.

* Makarna, Pirinç, Ekmek, Buğday, patates ve mısır gevreğinden oluşan nişastalı yiyecekleri, öğünlerinizde düzenli olarak tüketin.

* Diş çürümelerini önlemek için; şekeri tamamen kesmemeli, fakat küçük miktarlarda tüketmeye özen göstermelisiniz. Şekersiz içecekleri tercih edip, şeker yerine tatlandırıcı kullanmalısınız.

* Günde 1.5 Litre Sıvı almayı hedefleyin. Su tüketiminizi artırın ve ayrıca bol bol meyve suları ve süt için. Alkol alımında da aşırıya kaçmamaya çalışın.

* İşlenmiş et, peynir ve abur cuburlar gibi fazla Tuzlu yiyeceklerden kaçının ve yemek pişirirken veya sofrada yemeğe eklediğiniz Tuz miktarını azaltın. Yemeklerinize tat vermek için, tuz yerine baharatlardan faydalanın.

* Sağlıklı bir dengeyi korumak için, kan basıncınızı düzenli olarak kontrol ettirin.

* Aldığınız kalorinin yüzde 60′ı ekmek ve zeytin yağından olsun.

* Omega 3 bakımından zengin besinler Alın (balık, semizotu, soya, çay, üzüm ve keten tohumu).

* Günde yarım Saat yürüyün. Bu kalp krizini yüzde 50 azaltır. Haftada en az 5 kez egzersizle bu riski yüzde 98′e kadar indirebilirsiniz.

* Karaciğerinize güveniyorsanız, günde 2 kadeh şarap için.

* Günde bir avuç kayısı ya da incir sağlıklı beslenme için vazgeçilmezdir.

* Sarımsak vücudun koruyucu hücrelerini destekler ve tansiyonu düşürür.

* Etin yanında çiğ Domates yararlı. Domatesteki Lycopin antioksidan, etteki zararlı olan omaga-6′yı yok eder.

* Hür türlü kızartmadan uzak durun.

* Lahana zayıflamak için çok yararlı.

* Her sabah bir bardak ılık Suyun ardından, bir avuç ceviz yiyin.

* Şişmanlık sigara kadar tehlikeli, özellikle bel kalınlığı.

* Şişman olabilirsiniz ama spor yapıyorsanız, hiç spor yapmayana göre daha az risk altında olursunuz.

www.korkutih.gov.tr